Pri renováciach sa musíme vyhýbať chybám, ktoré by mohli disk nenávratne poškodiť. Takouto chybou môže byť napríklad zalakovanie, dosadacej plochy šrobov a stredovej diery diskov. Prečo? To si vysvetlíme v následujúcom článku.
⚠️ Plochy nezalakovať. Nikdy!
Farba na dosadacej ploche šrobov nemá čo robiť. Pri jazde, ked sa disk zohreje, existuje riziko, že farba povolí. Ako medzi nábojom, tak medzi dosadacou plochou šrobov. Takýto problém može v krajnom prípade viesť k povoleniu diskov, čo je extrémne nebezpečná situácia.
Na druhej strane máme opačný extrém – zapečenie prebytočného laku v oblasti dosadacej plochy. Farba sa na plochách zapečie a šroby nejdú povoliť, čo stažuje prácu pneuservisu, a samozrejme rovnako poškodzuje disk.
🙅♂️ Stredová diera sa rovnako nelakuje
Disk, ktorému zalakujeme stredovú dieru nepôjde nasadiť. čo nasleduje ? K odstraňovaniu farby Pokial do pneuservisu donesiete takto zalakovaný disk, bude potrebné prebytočnú farbu odstrániť. A to jedinou možnou cestou – zoškrabaním.
Takéto zoškrabanie je potrebné urobiť opatrne a dôsledne. Nerovnomerné odstránenie farby vedie k nepríjemným problémom. Ako častý príklad môžeme uviesť trasenie volantu za jazdy. Prečo? Disk nepôjde nasadiť rovnomerne a vznikne nežiadúca vôla. Pametajte si, že pokiaľ nasadzujeme disky, záleží na každom milimetre!
V druhom rade može dojsť k nenavratnemu poškodeniu stredovej časti a znehodnoteniu disku.
🔩 Pozor na zámenu typov šrobov
Na záver technická poznámka. Rozdelujeme dva typy dosadacích plôch. Guľa a kužel. A podla toho musíme vyberať správne šroby. Pokial napríklad do kuželovej plochy namontujeme šrob určený gulovou plochou (prípadne naopak), môže dojsť k dalšiemu velkému poškodeniu. Prečo?
Šrob môže v nespravnej ploche poškodzovať celú dosadaciu plochu, čo povedie k postupnému ničeniu a povolovaniu disku. Spôsobuje sa tak nielen velké poškodenie dosadacích plôch, ale aj riziko uvolneného disku, ktoré je nebezpečné.